Historia marki Zippo sięga wielu lat wstecz i jak większość historii, tak i ta rozpoczyna się od niewielkiego biznesu, który dzisiaj osiągnął światowy sukces. Produkty tej firmy, w tym nie tylko tytoniowe ale np. piersiówki czy popularne tak wśród dzieci, młodzieży, jak i dorosłych breloczki zdobywają szturmem rynek tzw. gadżetów, z których wbrew pozorom korzysta bardzo wiele osób nie tyle z wygody, co przyzwyczajenia.

Małe, poręczne, gazowe, benzynowe, plastikowe, metalowe jak również z materiałów łączonych- zapalniczki zippo to najbardziej rozpoznawalny „ogień” na świecie. Papierosy zapalniczkami tej firmy podpalają sobie również gwiazdy wielkiego formatu, takie, które na co dzień ma się okazję oglądać jedynie na ekranie telewizora lub podczas seansu w kinie. Żywią oni również sympatię do formy piersiówki, jaką proponuje Zippo w formie powrotu do dawnego jej wyglądu.

Chociaż od czasu powstania firmy powstało już bardzo wiele konkurentów pozostaje ona wciąż na afiszach dyktując trendy i wyznaczając rytm. Piersiówki  z logo Zippo mogą kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, dzięki czemu dostępne są dla bardzo szerokiego grona klientów. Breloczki tej marki są nierzadko dawane w gratisie do większych zakupów.